AS Templates

 

Naprawa układów hamulcowych, przetaczanie tarcz Jaworzno

Wymiana tarcz i klocków hamulcowych( także w układach z elektronicznym hamulcem postojowym)

  • Naprawa bębnowych układów hamulcowych (wymiana szczęk, cylinderków)
  • Wymiana przewodów hamulcowych(dorabianych z metra w naszym warsztacie)
  • Kontrola i wymiana płynu hamulcowego
  • Regeneracja zacisków hamulcowych
  • Naprawa układu hamulca postojowego
  • Przetaczanie tarcz hamulcowych na aucie

W Europie spotyka się systemy hamulcowe opracowane głównie przez trzy wiodące firmy: Ate,
Bosch oraz Lucas / TRW.

Tarcze należy zmieniać kompletami na osi - niedopuszczalna jest wymiana tylko jednej tarczy. Podobnie jest z klockami hamulcowymi - należy wymieniać je kompletami na osi.

Przetaczanie tarcz hamulcowych na samochodzie (bez ich demontażu)

Najpierw oceniamy czy tarcze hamulcowe można naprawić - sprawdzamy czy tarcze nie są już wyeksploatowane lub zniszczone. Oceniając stan tarcz hamulcowych uwzględniamy wszystko to co wpływa na dopuszczalny czas ich eksploatacji, czyli:
1. styl jazdy kierowcy,   2. zanieczyszczenia dróg,   3. chemiczną agresywność klocków względem tarczy,
4. łatwość ruchu elementów hamulca.

Przed naprawą tarcz sprawdzamy czy nie występują na nich mikropęknięcia oraz czy tarcze nadają się do obróbki toczeniem - tzn. czy po toczeniu zachowany będzie minimalny wymiar tarcz.  Z właścicielem samochodu rozważamy też - czy przetoczenie nie będzie droższe od kompletu nowych tarcz hamulcowych.

CZY TARCZE HAMULCOWE MOŻNA PRZETACZAĆ?

Obecnie większość producentów samochodów przewiduje naprawę tarcz hamulcowych przez przetaczanie - o ile spełniają określone warunki techniczne:
1. tarcze zachowają odpowiednią grubość po przetoczeniu,
2. na ich powierzchni nie występują żadne mikropęknięcia.

Warunkiem prawidłowej współpracy tarczy z klockiem hamulcowym jest zachowanie właściwych parametrów obróbki mechanicznej w celu uzyskania odpowiedniej dokładności wymiarowej oraz chropowatości tarcz.
Proces przetaczania tarcz powinien być przeprowadzany na tokarkach do tego przeznaczonych, które zapewniają właściwe przyleganie klocka do tarczy.

ZALETY PRZETACZANIA BEZ DEMONTAŻU

1. Tarcza obrabiana jest bezpośrednio na piaście, co pozwala uniknąć niedokładności związanych z montażem tarczy w uchwycie tokarskim lub przesunięcia osi obrotu.
2. Czas niezbędny na przeprowadzenie procesu prostowania tarcz - ok. 1 godziny;  w niektórych konstrukcjach unika się czasochłonnego demontażu tarcz razem z łożyskami.

Tarcze na samochodach toczymy od 2007 roku, mamy duże doświadczenie w wykonaniu tej usługi.  Realizujemy ją na na profesjonalnej tokarce firmy CANVIK, jednym z najlepszych urządzeń na rynku charakteryzującym się wysoką dokładnością, małymi gabarytami i możliwością toczenia tarcz o dużych średnicach.